Noosa sunset.

Om man hade varit så vältränad som de på bilden var... En fin kväll i Noosa med lagom mycket folk i staden. Tog en promenad längs stranden och hittade finaste stranden. Det fick bli en löptur dit på kvällen på de afsalterade vägarna i skogen. Solnedgången var fantastisk och att springa på de små vägarna med skogen som väggar är det bästa som finns. Synd bara att jag hittade bästa rundan precis innan vi ska åka härifån.

Ferry to Noosa.

Jag och hampus hittade Noosa Marina på kartan och kände för att vi kunde gå dit. Det var det varmaste och mest svettiga promenaden på länge men efter 2 timmar kom vi fram till en anspråkslös marina. Vi fick ju i alla fall motion. Istället för att promenera tillbaka kunde man ta "färjan" en liten båt som åkte tillbaka till Noosa på floden.

In the middle of a cyclone.

Glädjen över att det numera är sol och varmt istället för konstant regn kommer finnas där hela resan från och med nu.

Hostel mys.

Hostel kan ju vara mysig och det är otroligt kul och inspirerande att träffa så mycket folk hela tiden. Men ibland går det för långt, blir för varmt, för många människor, för många skrik och för många i samma kök, för mycket folk på en för lite plats. I köket var det över 40 grader och svetten rann ner över hela kroppen, mysigt att laga mat då. Men det skulle visa sig vara en fis i rymden mot natten. Med 16 personer i ett rum med två fläktar och denna hetta och fuktighet. Klockan två på natten stod vi trängda framför fläktarna och till duscharna var det kö för att få en iskall dusch. Vi skrattade mest åt det för det fanns verkligen ingenting vi kunde göra. Amerikanen sa det ganska bra "FUCK I'm like superhappy for one second when the fan reach my bed, then I'm angry for ten seconds". Solen har visat sig men bussarna börjar inte gå förrän fredag eftermiddag. Så vi fortsätter skratta åt värmen och väntar ut tiden lite till.

Livet är inte as fett.

Regnet fortsätter ösa ner här i Queensland. Vägar och floder är tydligen översvämmade så inga bussar kan lämna noosa. Men hit kan det tydligen ta sig folk för imorgon är hostelet fullbokat och jag har ingenstans att ta vägen om vår buss till hervey bay blir inställd. Är otroligt frustrerad och uttråkad och känner verkligen inte för att stanna här till på fredag som många säger lär bli första dagen bussarna börjar gå igen. Tackar bästa killarna för underhållning.

Noosa.

Noosa var en vacker stad så länge det var sol. Nu har det regnat i tre dagar utan uppehåll. Vägarna är avstängda och det är översvämningar så min resa upp mot Hervey Bay blev inställd. Sitter nu istället återigen på ett tråkigt hostel och gör, ja ingenting. Ska kriga mig ut i regnet om en timme, skulle lika gärna kunna gå in i duschen, för att köpa lite köttfärsås. Fick boka ytterligare två nätter här och hoppas sedan på att få gå på bussen den 29.

Vad man saknar.

Vad man saknar här nere är inte Sverige som det ser ut nu. Det är de som står mig närmast jag saknar. Mina kusiner stora som små. Min fina släkt. Mina underbara kompisar. Mina systrar. Min hund. Min mamma och min pappa. Min älskade pojkvän. Självklart saknar jag maten med, tur att den finns kvar när jag kommer hem. Men jag tänker att om jag väntar några månader till kommer det vara vår/sommar när jag får möta alla igen. Det är ju bättre än slask/snö/regn och kallt.

Noosa.

Dagarna flyter på och jag hänger mestadels på stranden och surfar eller i skogen och springer. Det är vacker här och värmen kan man inte beskylla för att vara frånvarande i alla fall. Jag hoppar mellan skuggorna från träden och har börjat sänga ihop nyttigare saker att stoppa i min mage.

Morning walk

Vaknade i vanlig ordning 05.30 och låg kvar i sängen till 06.00. Det var molnigt ute så en liten morgonpromenad på 50 min tänkte jag kunde bli skönt. Slutade med 2h och 20 minuter i och med att jag gick rakt ut i naturreservatet och runt. Vacker promenad och det är så skönt att se nya saker hela tiden.

You will stay in my heart

Nu är jag framme i Noosa. Bor återigen på ett rent och fint hostel. Ligger dock en bit ifrån main beach men desto närmare surfstranden som jag besökte idag. Lagom stora vågor och inte alls lika mycket folk som Byron bay vilket jag är mycket glad över. Igår pratade jag med både mamma och Emanuel. Saknar dem. Saknar Emanuels famn att somna in i och lille kissen med. Ska boka in två timmars ridning runt och i en sjö nu i veckan. Det ska bli kul. Sedan kommer Amanda ner hit från hervey bay om ett par dagar med, wihoo. Trodde jag uppnått mitt brunaste jag men tydligen inte, färgen bättras på lite hela tiden. Smörjer mig med 50 varje timme, klapp på axeln!

Coolangatta

Imorse efter morgonträningen tog jag lokalbussen ungefär 40 minuters resa, ner till coolangatta. Lite lugnare, fortfarande samma fina stränder men här finns även bra surfspots. Snapper rocks där world touren har en deltävling ligger endast fem minuters promenad från mitt hostel. Även hostelgudarna var på min sida. Bokade ett ganska Random ställe som visade sig vara helt modernt med fin pool och fräscha rum endast 50 meter från stranden. Då får jag även frukost. Stannar här i tre nätter för att fylla dagarna med surf. Livet är rätt bra måste jag säga.

Byron Bay lighthouse

Johanna, Elin och jag bestämde oss för att gå upp till fyren i Byron Bay. Det var varmt men som tur var bjöd naturens krafter på vind, så det räckte och blev över. Vi fick se delfiner och åt en sjukt god macka för endast 5aud, halleluja. Både kite och vindsurfare var i viken och jag kände hur det kliade i mina vindsurfingarmar.

Nixon.

Mina bästa urbanears föll ut väskan och lämnade mig ensam kvar. Hittade dessa, vita denna gången från nixon för 40aud vilket inte var så farligt. Under tiden utan hörlurar har jag faktiskt lärt  mig att njuta av löprundor utan musik.

Eucalyptus Lake

Som alla säkert har hört på nyheterna var det väldigt varmt och bränder spred sig hejvilt överallt runt om i Australien. De flesta naturreservaten var stängda men ett var öppet. Vi bestämde oss för att åka till en sjö mitt i skogen, lite som i en film. Bladen från Eucalyptusträden har färgat vattnet svart och du kan inte se din egen hand när du stoppar ned den. Ytan är sjukt varm medan det är kallt på botten. Vi badade några timmar i det halande och renade vattnet.

Löprundor och hajar.

Sista dagen i Byron bay var regnig. Började med en kort promenad, köpte frukost och gick ned till havet. Vinden har förstört vågorna de senaste dagarna men igår var det nästan vindstilla och fina vågor. Sprang hem fort och hämtade brädan. En vatenskoter varnar för haj men som vanligt sitter alla kvar och då även jag. Ett stort set kommer in och jag ska just ta mig igenom vågen när fenan från vitahajen kommer upp precis BREVID mig och en kille. Trodde jag såg i syne tills killen börjar skrika till sina kompisar att de ska dra in fort. Hjärtat satt i halsen och skapligt va fort jag paddlade in. idag lämnade jag fina Byron bay och är nu i surfers paradise. Väldigt B och jag saknar redan byron. På bilden med skogen ser ni förresten min fina löprunda, som i en djungel!

Let them bring you up.

Landsbygden utanför Byron Bay

Snart har jag varit bort från pojkvän, vänner och släkten i två hela månader. Tiden passerar så fort och så många intryck försöker få plats i mitt huvud samtidigt. Det är skönt att tiden går fort. Jag älskar livet här nere men självklart kommer det stunder då man saknar alla.

By the beach.

Här har vi tillbringat ett par kvällar. Precis vid havet och stranden men även precis brevid den lilla staden.

White Beach.

En dag på en öde strand utanför Byron Bay, vågor värme och sol.

Nu har mina rumskompisar från Manly åkt hem, eller ja fem dagar sen egentligen. Träffade Johanna och Elin som vi firade nyår hos och även Anna och Linnea här i Byron Bay så vi har varit ute och haft skoj hela dagarna. Nu har Elin och Johanna börjat sin färd mot Nya Zeeland (någon är avundsjuk). Och jag lämnar Byron Bay imorgon för att fortsätt upp mot Sunshine Coast. Har bokat två nätter på Surfers sedan även två nätter i Coolangatta för att få se och uppleva den grymma surfen där.

Byron bay

Byron bay är en underbar stad. Surfen är bra men dock lite väl mycket folk i vattnet. Vinden tog min och jennies morgonsurf men vi fick i alla fall se soluppgången. Ska kanske tillåta mig själv handla ett linne och ett par shorts imorgon. Stannar här tills på tisdag. Färden fortsätter sedan mot surfers paradise.

Byron Bay

Har förflyttat migsjälv till Byron Bay. Underbart med lite mer natur än Many ej sjukt ball stad. igck upp vid 5, surfde ett par timmar. slog till med veggie food som var god och sedan lite . Hittadeen marknad med. Finns så sjukt mycket snygga klädder här

BBBQ

Grillkväll i Many hela gänget. Fint liv.

Sunshine into your heart.

Det var sista dagen i Manly på ett bra tag och jag bestämde mig fört att jag skulle se hela soluppgången. Vaknade 05.10 och sprang ner till stranden. 20 minuter senare hade solen gått upp över shelly beach. Hundratals människor springer och surfar varje morgon i Manly och det är så vackert att se människor träna.

Kärlek

Saknar honom varje dag. Varje kväll när jag ska sova och inte kan lägga huvudet på hans axel. Känna värmen och tryggheten. Nu när jag pratar med honom på skype och idag när vi varit ett i 28 månader. Min finaste vän och älskling. Jag saknar så det gör ont men älskar dig mer.

Phone edition.

Mobilversionen av nyår. Nu ska jag ta tag i livet och bestämma mig för vad som ska hända härnäst. Resa är lockande.

New Years eve.

Började nyårsafton med att gå ned för en surf, utebilvna vågor ledde istället till en timmes solning. Käkade sedan pastasallad och annat smått och gott i hamnen. Fixade till oss och tog färjan in till stan. Stannade sedan någon timme i New Town och sedan vidare till festen i Pots Point. Vi fåg bron och jag lade mig i sängen klockan 07.15.