Blue Mountains.

Fick svalka oss i Vattenfall och fota regnbågsvattenfall. Vi sprang några fler trappor och såg lite fler berg. Amanda höll i sig hårt på vägen ner mot three sisters. Hamnade även i OS byn och vid Os arenorna ett par minuter.

Hot and Cold

Började gårdagen med en löprunda. Mötte upp amanda på Josefins jobb för en mysig frukost. Köpte en ful klänning att ha på nyår för 70kr. Kom sedan hem mötte Blake som skulle till en strande 20 minuter bort så jag hoppade in i bilen med brädan. Somnade istället på stranden för vågorna var för små. Kvällen avslutades på shelly beach med några öl och fint sällskap.

Blue Mountains

Igår åkte jag och Amanda till Blue Mountains. Vacker utsikt och fina berg. Att vi sprang upp för alla trappor på 15 min när det stod 45 min på skyltarna var en svettig historia och det var absolut det jobbigaste träningspasset på denna resa. Röda och svettiga kom vi upp till bussen och åkte vidare. Såg även en kängru på vägen.

North Head

Vi skulle titta när båtarna startade i en stor seglingstävling som började i Sydney och slutar på tasmanien. Vi missade båtarna men njöt av utsikten i alla fall. Tog en promenad på några timmar ut runt North Head med faltmate och hans kompis.

Board.

Trivs så bra med min nya bräda ska ni veta.

God Jul

Vi hälsar god jul med fint inslagna paket, nuggets med ris, chips och lite öl.

Trav.

Dagarna rullar på bra här nere. Vädret visar både sin fina och fula sida. I lördags körde vi trav med kortleken. Tittade fotboll och hade det allmänt trevligt. Avslutades på steyne för att sedan inta en pizzabit. Tappade 15 dollar och blev en aning ledsen. Men vad gör väl det.

Alchemy

Gubbar och Damer, flickor och pojkar så här snygg är man efter en fem kilomerter längs manlys stränder. Har hittat ett mysigt cafe, 10 meter från mitt rum med bra internet och god latte, så freakin nice livet är då. Idag ska jag åka till Bondi, tror jag i alla fall. Gillar livet här nere så grymt mycket. 26 grader klöckan nio, dä ä gräjer ska ni veta.

Like you live forever

Nämen kameran har faktiskt fått vara med en del nu. Igår surfade vi på förmiddagen och herreguuuud va kul jag hade. Brädan är helt perfekt. Solade och käkade brunch på min rooftop. För att sedan besöka stranden igen. Hajlarmet tjöt även och det var äckliga maneter praktiskt taget överallt. Men nu säger jag godmorgon till ett soligt manly och tar med mig brädan till stranden.

Palm Beach

Igår frågade mina roommates om jag ville med till Palm beach. Det ville jag ju självklart. Slängde i min en skål weet-bix och packade surfprylarna. Sedan körde vi förbi strand efter strand tills vi nådde Palm beach. Hajkade i converse upp till toppen och hittade en fin utsiktsplats. Surfen som var planerad efter uteblev eftersom vågorna såg ut som shit. Åkte istället och åt lite mat, lämnade brädan på rummet och mötte upp Amanda, Josefin och christofer för lite kortspel. Bilder på rummet kommer en vacker dag.

Tiger.

Idag fick jag prata med min fianste kille och igår med familjen. Det känns som att de är så nära fast ändå så himla långt bort. Men det har redan gått tre veckor och tiden har verkligen flugit förbi. Nu ska jag ut och surfa talalal

Warner.

Fick en tidig julklapp av mamma och pappa. Livet är ju väldigt bra här borta.Igår drack vi vin och pratade till klockan tre.

Do we leave the past.

Morgonlöpningen längs Manlys strand kändes nödvändig imorse. Konditionen börjar sakta men säkert komma tillbaka. Compedplåster är inhandlade så nu kan jag även springa imorgon. Ikväll hoppas vi på fest eller tacos. Sådant som märks.

Let it all be a breeze.

Morgonsurfen bjöd på stora fina vågor, tog största i mitt liv idag. Tumlade också runt otroligt mycket idag. Efter dålig sömn hela natten känner jag mig seg och slö. Har tryckt i mig lite frukost och ska ut på långpromenad snart. Sen gå runt i alla surfbutikerna o titta efter le perfect board.

Locked out of heaven.

Jag har nu flyttat in i mitt nya rum för tre veckor framåt. Det är sweet, bra lägenhetskompisar och stor säng. Maten är dock lika oskön som alltid och vill kosta allt för mycket. Imorgon står klockan på 05.30 och soluppgångssurfen är ett faktum. Kommer bli epic.

Bal Moral Beach

Morgonpromenaden blev extra lång idag med musikhjälpen i öronen. Tar mig nu en promenad till Taronga zoo och tittar lite djur. Solen är äntligen framme och det är precis lagom varmt för att gå i shorts och linne. Underbart underbart. Åh ni, mjölken här smakar som hemma, det är ju lite glädjeskutt för det.

Boots

Belv med ett par nya skor idag när jag letade surfbräda. Julerbjudanden börjar komma i butikerna runt om. Men nu får jag vänta till efter jul då allt reas ut precis som i Sverige. Dags att ta tag i kvällsmaten, undra hur makaroner och sallad smakar...

Surf.

Har äntligen haft tid att göra klart denna. Att ansikten och händer alltid ska vara så fruktansvärt svårt. Stormen här fortsättter men jag tänkte trotsa den och ut och gå en långpromenad innan frukosten. I eftermiddag ska jag titta på en surfbräda, wiho!

Running.

Stormandet håller i sig och kylan likaså. Finns inte allt för mycket att hitta på så jag har lekt med Allesandra och Allistair nu på förmiddagen. Ska tvätta lite kläder innan jag flyttar här ifrån också. Min ämnesomsättning måste fått spelet för jag är hungrig konstant.

I dive you down town.

Börjat att ta tag i träningen. Även fast skorna inte samarbetar alls tar jag min runt 4-5km rundan varje dag. Gåendes eller springandes. Känns skönt och lugnande att få ut all energi på morgonen och vara fräsch resten av dagen.

She just don't care.

Livet rullar på här nere. Äntligen har jag hittat boende över jul och nyår i Manly, överdrivet dyrt. Jag har grillat vid stranden, kört kubb med plåtburkat och glasflaskor. Vi har matat pungråttor med chips och klappat dem lite. Jag har surfat och jag har solat. Mitt jordnötssmör är slut och nu ska jag ut och träna.

This is not the end.

Solen är här och den är sjukt stark. Så jag bestämde mig för att köpa en lycra från Roxy. Blev snyggt nu när man faktiskt inte är vit längre.

Dec. 03, 2012

Idag visar inte Sydney sin fina sida. Regn regn regn. Jag fortsätter leta boende i manly och hoppas verkligen jag hittar något snart. Hunnit med en löprunda som resulterade i två feta blåsor, en i vardera hålfot. Men nu ska jag till westfield mall för att hitta en nyårsklänning.

Manly

Tillbringade dagen i Manly. Från att varit molnigt och regn visade sig sedan solen. Våtdräkten åkte av och surfandet växlades med solande. Avslutade surfen med en sallad (!?!?!??!) hur sjukt det nu än är av mig. En löprunda ska bli ikväll med.